Uudised

Õppereis Soome ja Rootsi

28.03.16

16. -18. märtsil 2016 toimus reis Soome ja Rootsi, millest võtsid osa Ida-Virumаа kolme kutsekooli - Narva Kutseõppekeskuse, Sillamäe Kutsekooli ja Ida-Virumaa Kutsehariduskeskuse õpilased. Meie koolist osalesid seekord pagari, kondiitri, koka erialade esimese ja kolmanda kursuse õpilased ja kutseõpetajad.

Esimesel reisipäeval jõudsime Helsingi ja külastasime Gastro 2016, kus 140 Soome ja kutsutud riikide (Eesti, Venemaa jne) ettevõtet esitasid toite, jooke, nõusid ja seadmeid. Selle näituse raames toimusid ka Soome kutsekoolide koka, ettekandjate ja kelnerite kutsevõistlused. Oli huvitav jälgida meie eakaaslaste tööd. Pärast Gastro külastamist käisime linnaekskursioonil, käisime Senati väljakul, Helsingi südalinnas.

Õhtul sõitsime praamiga Stockholmi ja hommikul olime juba kohal. Käisime kutsekoolis, kus õpitakse kokkadeks, kelneriteks ja nägime õppelaboreid: kööke, restorane, töökodasid ja muid. Meile näidati esitlust Rootsi haridussüsteemist ja pakuti lõunasööki. Pärast kooli külastamist tutvusime Stockholmiga.

Meile meeldis õppereis, sest oli huvitav. See reis andis meile võimaluse teada saada, et ka Rootsis ja Soomes saab õppida nii eriala kui keelt, läbida praktikat ja töötada välismaal.